Παρασκευή 24 Ιουλίου 2020

Εικόνα διοικητικής παράλυσης διάλυσης αποσύνθεσης αδιαφορίας στο δήμο Ν. Φιλαδέλφειας - Ν. Χαλκηδόνας...

.


Μια ζοφερή, τραγική εικόνα αναδύεται από τη καταγραφή ορισμένων από τα προβλήματα που παρουσιάζουν οι υπηρεσίες του δήμου μας, όπως ανάγλυφα καταγράφονται στην ανακοίνωση της συνδικαλιστικής παράταξης των εργαζόμενων στο δήμο, ΟΑΠ.

Ένας δήμος που πριν συμπληρωθεί χρόνος από την έναρξη της θητείας του, θα έχει καταφέρει να αλλάξει τρεις Γενικούς Γραμματείς(!), και αν συνεχίσει με αυτό το ρυθμό, ως το τέλος της θητείας του, θα έχει αλλάξει δώδεκα, είναι φυσικό να παραδέρνει διοικητικά. Μπορεί τίποτα στο δήμο να μη λειτουργεί σωστά ή με επάρκεια, ωστόσο το ίδιο διάστημα, ο δήμαρχος Γιάννης Βούρος, δεν έχασε καμιά από τις προγραμματισμένες παραστάσεις του, στην επαρχία και το εξωτερικό…

Απλά διαβάστε την ανακοίνωση της ΟΑΠ, και θα καταλάβετε ότι το ορατό κατάντημα της πόλης, η παράδοση στα επιχειρηματικά κι εκκλησιαστικά συμφέροντα, δεν ήρθαν τυχαία. Είναι το αποτέλεσμα της απόλυτης διοικητικής και διαχειριστικής ανεπάρκειας της πλειοψηφίας!




Ακολουθεί η ανακοίνωση:





Λειτουργικά προβλήματα των υπηρεσιών του δήμου
ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ –  ΝΕΑΣ ΧΑΛΚΗΔΟΝΑΣ

Σωρεία προβλημάτων των υπηρεσιών παραμένουν άλυτα μιας και κανείς δεν ασχολείται με αυτά από πλευράς Διοίκησης,  σε αντίθεση με τις συνοπτικές διαδικασίες με τις οποίες προχωράνε αντικοινωνικές ενέργειες όπως η παραχώρηση του δημοτικού ακινήτου στη Μητρόπολη, η απόπειρα έξωσης του κοινωνικού ιατρείου-κοινωνικού οδοντιατρείου κ.λ.π

H πρόθεσή μας είναι μια πρώτη καταγραφή βασικών προβλημάτων και φυσικά όχι όλων που στόχο έχει να απαιτήσουμε και εμείς με τη σειρά μας να λυθούν τα ζητήματα που είναι ζωτικά για τη λειτουργία των υπηρεσιών.

Καθαρίστριες εσωτερικών χώρων: δεκατέσσερα δημοτικά κτήρια περνάνε από τα ‘’χέρια’’ μόνο πέντε συναδελφισσών! Προφανή είναι τα προβλήματα από το μεγάλο φόρτο εργασίας που μοιράζεται σε λίγα άτομα. Επιπλέον αυτό σημαίνει ότι πολλά δημοτικά κτίρια- εργασιακοί χώροι, έχουν ελλειπή καθαριότητα, με δυσμενείς επιπτώσεις και για εργαζόμενους άλλων υπηρεσιών.

Στη Δημοτική Αστυνομία επικρατεί μια ανεκδιήγητη κατάσταση όπου οι συνάδελφοι και οι συναδέλφισσες δεν έχουν πάρει ΜΑΠ, δεν έχουν πάρει καθόλου τα γάλατα που δικαιούνται, εδώ και ένα χρόνο δεν έχουν επισκευαστεί οι μηχανές της υπηρεσίας και δεν υπάρχει ούτε όχημα. Χρησιμοποιούν ένα σκούτερ στο οποίο δεν έχει γίνει καν συντήρηση.

Στα προβλήματα αυτά θα προσθέταμε και μια ηθικής τάξης αντίφαση:. Ο πολιτικός προϊστάμενος της Δημοτικής αστυνομίας είναι υπεύθυνος για διαδικασίες έκδοσης αδειών σε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος ( κόντρα ρόλος ? ). Ο πιο καλοπροαίρετος θα αναρωτιόταν πως είναι δυνατόν να γίνονται έλεγχοι (όπως π.χ παράνομη κατάληψη πεζοδρομίων) από τον ίδιο άνθρωπο που εκδίδει τις άδειες?  

Υπηρεσία Πρασίνου                                                                                                        

Η έλλειψη εργατοτεχνικού προσωπικού είναι διαχρονικό πρόβλημα και οι εργασίες που πρέπει να γίνουν είναι δυσανάλογα περισσότερες από τους εργαζόμενους, και στο Άλσος και στην πόλη, με αποτέλεσμα να υπάρχει εντατικοποίηση της εργασίας , πιέσεις συνεχώς στα ίδια λίγα άτομα. Παρομοίως η έλλειψη διοικητικού προσωπικού, η έλλειψη προϊσταμένου και υπαλλήλων  στο Τμήμα περιβάλλοντος & Πολιτικής Προστασίας, η έλλειψη γραμματειακής υποστήριξης, η παντελής έλλειψη τεχνικών μέσων (π.χ φαξ, φωτοτυπικό) δυσχεραίνουν πολύ τις εργασιακές συνθήκες και δημιουργούν προβλήματα στο σχεδιασμό και την οργάνωση  της υπηρεσίας.  Οι παντελώς ακατάλληλες εγκαταστάσεις τόσο σε γραφεία ( ακατάλληλος χώρος για γραφική εργασία ) όσο και σε αποδυτήρια εργατών (έλλειψη ερμαρίων, ανεπαρκής αριθμός τουαλετών, έλλειψη ντουζιέρων κ.λ.π) συμπληρώνουν μια εικόνα μεγάλης χρόνιας υποβάθμισης της υπηρεσίας. Δεν υπάρχουν καν επαρκείς τουαλέτες για τους εργαζόμενους και τις εργαζόμενες. Παρόλα αυτά η διοίκηση αποφάσισε να μην προχωρήσει στην πρόσληψη του προσωπικού που δικαιούνταν μέσω ΑΣΕΠ ενώ δεν έχει κανένα, φανερό τουλάχιστον στόχο, ως προς το πράσινο και το Άλσος προκειμένου για τη βελτίωσή τους. Η σημαντική έλλειψη προσωπικού, σε συνδυασμό με τις υπερβολικές και πελατειακού τύπου απαιτήσεις δημιουργούν καθημερινές εντάσεις, με αποτέλεσμα να εργάζονται οι συνάδελφοι και οι συναδέλφισσες σε ένα «τοξικό» περιβάλλον.

Δ/νση Κοινωνικής Πολιτικής

Η κοινωνική πολιτική είναι μια πολυδιάστατη υπηρεσία με έντονο κοινωνικό ρόλο αλληλεγγύης  που εκδηλώνεται με διαφόρους τρόπους ανάλογα με τις ανάγκες, όπως για παράδειγμα με συμβουλευτική υποστήριξη, επιδόματα, διασυνδετική και υποστήριξη κατ’ οίκον. Έχει όμως και πολλά άλλα διοικητικής φύσης σημαντικά αντικείμενα όπως μελέτες, αδειοδοτήσεις για παιδικούς σταθμούς κ.λ.π.

Αυτό το διάστημα με τις ανακατατάξεις προσωπικού που έγιναν χωρίς κανένα σκοπό πέρα από το να μετακινηθούν πρόσωπα (για ποιο λόγο άραγε;) δεν υπάρχουν διοικητικοί υπάλληλοι  (9.000 αιτήσεις διεκπεραιώθηκαν για ΚΕΑ μόνο το 2019) και η κατάσταση που επικρατεί στους εργαζόμενους/ες  είναι άσχημη.  Η Δ/νση για να λειτουργήσει ουσιαστικά,  και να μην επικρατήσει χάος , χρειάζεται επιστημονικό και διοικητικό προσωπικό άμεσα.

Τεχνική Υπηρεσία

1. Έλλειψη καθηκοντολογίου και συντονισμού των υπηρεσιών. Απουσία  συντονισμού, παρακολούθησης,  ιεράρχησης και αξιολόγησης των πολύ διαφορετικών αρμοδιοτήτων που αναλογούν σε κάθε έναν από τους μηχανικούς της υπηρεσίας με αποτέλεσμα την δημιουργία χάους, ανοργανωσιάς  και κακού κλίματος στους κόλπους της υπηρεσίας, σε βάρος της  δουλειάς και  του πολίτη που είναι ο τελικός αποδέκτης.

2. Απαξίωση της δουλειάς της υπηρεσίας και των διαδικασιών. Η Διοίκηση έχει παράλογες απαιτήσεις και προσδοκίες από την υπηρεσία αδιαφορώντας παράλληλα για τις διαδικασίες. Πολλές φορές μάλιστα απαξιώνει τις μελέτες που έχουν γίνει από την  Υπηρεσία και τις διαδικασίες (εγκρίσεις και αδειοδοτήσεις  από υπηρεσίες Υπουργείων, Πολεοδομίες, Περιφέρεια, Πυροσβεστική, Επιτροπές κ.α.)  κατηγορώντας τους υπαλλήλους ως γραφικούς και γραφειοκράτες. Στις περιπτώσεις αυτές αναζητείται «ο καλοθελητής» που θα τους κάνει τη δουλειά και θα παρακάμψει τις προβλεπόμενες από το νόμο διαδικασίες. Σε κάθε περίπτωση αυτοί οι χειρισμοί γυρνούν «μπούμερανγκ» για την υπηρεσία που έρχεται εκ των υστέρων να «μαζέψει» τα αμάζευτα.

3. Ανυπαρξία οργάνωσης και αστοχία προτεραιοτήτων. Επειδή ακριβώς η Διοίκηση δεν ενδιαφέρεται να αποκτήσει εικόνα για τα προβλήματα της υπηρεσίας και επειδή βάζει άστοχες προτεραιότητες σε λάθος στιγμές (όταν τα τρέχοντα θέματα της υπηρεσίας είναι ήδη πολλά και δεν μπορούν να παρακαμφθούν) η οργάνωση της υπηρεσίας είναι μηδενική – έως χαοτική και οι υπάλληλοι είναι μόνιμα εκτεθειμένοι  απέναντι σε πάγιες υποχρεώσεις και προθεσμίες.

4. Παράκαμψη ιεραρχίας – Αδυναμία συνεργασίας. Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με την παράκαμψη της ιεραρχίας από τους Διοικούντες – η οποία ενδυναμώνεται από τη μη ύπαρξη καθηκοντολογίου και συντονισμού - σε πολλές περιπτώσεις οδηγούν σε αντισυναδελφικές συμπεριφορές.

5. Έλλειψη προσωπικού

Οι αρμοδιότητες που αναλογούν στους μηχανικούς είναι δυσανάλογα πολλές και οι ευθύνες τεράστιες. Το αποτέλεσμα είναι ή να μην γίνονται σωστά όλες οι διαδικασίες ή να χαρακτηρίζεται ως  γραφικός ο ευσυνείδητος  μηχανικός που θέλει να κάνει σωστά τη δουλειά του.
Οι απαιτήσεις για τις συντηρήσεις και τα έργα μιας ολόκληρης πόλης είναι πολύ μεγάλες και το εργατικό προσωπικό του Δήμου δεν επαρκεί για να ικανοποιεί όλες αυτές τις ανάγκες. Τέλος  υπάρχει επείγουσα ανάγκη για γραμματειακή υποστήριξη.

6. Ελλείψεις υλικών
            Η Διοίκηση προσποιείται ότι ενδιαφέρεται για την πόλη και την συντήρηση της ενώ  δεν διατίθενται στον προϋπολογισμό τα ανάλογα κονδύλια για υλικά. Για τα  πολλά αιτήματα των πολιτών, για πεζοδρόμια, λακούβες,  οδοσήμανση κλπ καλείται, παραδόξως η υπηρεσία  να δώσει λύση  χωρίς τα υλικά και χωρίς προσωπικό.

Κεντρικό Δημαρχείο

Το κεντρικό Δημαρχείο, και οι υπηρεσίες που στεγάζει, έχει κομβικό ρόλο στη λειτουργία του Δήμου. Πολλές και διαφορετικές οι εργασίες που γίνονται και οι συνάδελφοι μιλάνε για κλίμα βεβαρυμμένο και μεγάλο φόρτο εργασίας  την ίδια ώρα που φεύγουν άρον άρον διάφοροι υπάλληλοι, είτε διότι κάποιοι δεν επιθυμούν να παραμείνουν στο Δήμο, είτε για λόγους συνταξιοδότησης, είτε για λόγους κακού κλίματος κλ.π με αποτέλεσμα υπηρεσίες νευραλγικές να αποδεκατίζονται. Σε τέτοιο κλίμα δεν είναι παράξενο που εμφανίζονται φαινόμενα συμπεριφορών ατομικού βολέματος με αποτέλεσμα να βαρύνονται άλλοι συνάδελφοι. Δεδομένων και διαφόρων εκδικητικών μετακινήσεων υπαλλήλων που προηγήθηκαν η κατάσταση μοιάζει πάρα πολύ προβληματική ενώ δεν υπάρχει καμιά μέριμνα από τη Διοίκηση για λύση των προβλημάτων.

Παιδικοί Σταθμοί:

Παρατηρούνται πρoβλήματα  σχετικά με τα λειτουργικά τους θέματα, δηλαδή συντηρήσεις κλιματιστικών, φωτοτυπικών, συστημάτων θέρμανσης, ελλείψεις σε αναλώσιμα τύπου μελάνια κ.λ.π. Το πρόβλημα αυτό είναι έντονο για σχεδόν το σύνολο των Υπηρεσιών και καλούνται οι συνάδελφοι και οι συναδέλφισσες να εργάζονται με ελλειπή – ανεπαρκή μέσα. Παρατηρούνται επίσης ελλείψεις σε καθαρίστριες και μια σχετική έλλειψη σε μάγειρες. Εκκρεμούν αδειοδοτήσεις σε κάποια βρεφικά τμήματα  και εκκρεμούν εργασίες προκειμένου να ολοκληρωθούν οι αδειοδοτήσεις σε κάποιους παιδικούς σταθμούς

Σε σχέση δε με την παραχώρηση του 3ου παιδικού από το δήμο στη μητρόπολη, (ένα έργο για το οποίο έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες και οι διαδικασίες χαρακτηρισμού χρήσεων γης) είναι ένα τεράστιο ζήτημα εκποίησης δημοτικής  περιουσίας με το έτσι θέλω και πέρα απ’ όλα τα άλλα χάνεται πρακτικά ένας δημοτικός  παιδικός σταθμός. Το μόνιμο προσωπικό θα μοιραστεί στους υπάρχοντες, οι αντίστοιχοι συμβασιούχοι δεν θα χρειάζονται πλέον και ένας αριθμός ανθρώπων θα χάσει τη δουλειά του.

ΚΕΠ:
Μια σημαντική για την εξυπηρέτηση των δημοτών υπηρεσία, όπου και σε αυτήν υπάρχει έλλειψη προσωπικού, πρακτικά είναι αποδυναμωμένη από το αμέσως προηγούμενο χρονικό διάστημα κατά δύο συναδέλφους. Τελικά τις βάρδιες και τον μεγάλο όγκο δουλειάς καλούνται να τον διεκπεραιώσουν λιγότεροι υπάλληλοι.

Υπηρεσία καθαριότητας:

Στην υπηρεσία καθαριότητας, μιας από τις πολύ δύσκολες υπηρεσίες των Δήμων, όπου οι συνάδελφοι και οι συναδέλφισσες καθημερινά αναλαμβάνουν το πιο δύσκολο και επιβαρυντικό για την υγεία τους έργο, υπάρχει τεράστια έλλειψη προσωπικού που καλύπτεται προσωρινά, αλλά όχι ικανοποιητικά, από συμβασιούχους που αν δεν υπήρχαν δεν θα μπορούσε κανείς από το προσωπικό να πάρει άδεια.  Έτσι κι αλλιώς με δυσκολία βγαίνουν άδειες και ρεπό. Η εντατικοποίηση είναι πολύ μεγάλη με ότι κινδύνους αυτό μπορεί να ενέχει. Οι εργαζόμενοι στην καθαριότητα διαχρονικά αναφέρουν κλίμα μεγάλης έντασης στο χώρο εργασίας, μεγάλης πίεσης και πολύ κακών συμπεριφορών. Παράγοντες που καθιστούν μια εργασία ιδιαίτερα επιβαρυντική στη γενικότερη υγεία των εργαζομένων.

Τέλος στο νεκροταφείο υπάρχουν ελλείψεις σε φύλακες γεγονός που ήταν αιτία να σταματήσει η νυχτερινή βάρδια αλλά και ελλείψεις σε καθαρίστριες. Οι υποχρεώσεις βγαίνουν δύσκολα με τη συνδρομή συναδέλφων συμβασιούχων  που ως γνωστόν καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες.
Όλα τα παραπάνω που αφορούν μέρος των προβλημάτων των υπηρεσιών δίνουν μια εικόνα της κατάστασης που παρόλο που δεν είναι πλήρης μιλάει από μόνη της για το επείγον των ζητημάτων ώστε οι εργαζόμενοι/ες να εργάζονται σε στοιχειωδώς καλές συνθήκες για να μπορούν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στην τοπική κοινωνία. Απαιτείται άμεση ιεράρχηση της  ενίσχυσης του προσωπικού και επίλυσης των προβλημάτων των υπηρεσιών που βρίσκονται πλέον σε κατάσταση συναγερμού.

Ας μην αφήσουμε τα πράγματα στην τύχη τους…

Μιλήστε…!!!,Στηρίξτε!!!,Συνεργαστείτε!!!  με την


Ομάδα Αυτόνομης Παρέμβασης (Ο.Α.Π.)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Από τον... ΑΒ στον ΒΓ με ορίζοντα το διάδοχο τους το 2023

Συμπληρώθηκε ένας χρόνος από την ανάληψη καθηκόντων της τρέχουσας δημοτικής πλειοψηφίας αλλά και το διορισμό στελεχών και εξωτερικών...